Tuesday, February 23, 2016

מה את עושה כשאת קמה בבוקר?


דורית יעקובוביץ, מהנדסת חומרים בוגרת הטכניון ומטפלת בסו-ג'וק.

כשפגשתי את דורית לראיון אחת השאלות ששאלתי אותה הייתה האם היא אוהבת את מה שהיא עושה, לא כל יום קם אדם בבוקר ומחליט לשנות את כל מהלך חייו כמוה, לעזוב עבודה עם משכורת טובה לטובת הגשמה של חלום.

איך הגעת לטיפול בסו-ג'וק?
דורית: תמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק בטיפול ובריפוי עוד במהלך התואר הראשון, אמרו לי שיש לי ידיים טובות לטיפול במגע, רציתי קודם לסיים את התואר ראשון ואז לראות איך להתקדם בתחום הטיפולי .
סיימתי את התואר הראשון, והתחלתי לעבוד כמהנדסת, באחת הפעמים שהלכתי לעיסוי פגשתי מעסה שסיפרה שהיא לומדת שיטה חדשה ומדהימה שנקראית סו-ג'וק, היא סיפרה איך היא ניסתה את השיטה על בעלה שבדרך כלל ספקן ועל התוצאות המדהימות. אחרי מה שהיא סיפרה לי החלטתי שזה מה שאני רוצה ללמוד, מצאתי מכללה בתל אביב שמלמדת את השיטה והתחלתי ללמוד, את המעסה לא פגשתי יותר.

מה היא בעצם שיטת הסו-ג'וק?
דורית: 'סו' משמעו יד ו-'גוֹק' משמעו רגל בקוריאנית
פרופ' פארק ג'יי ממציא תרפיית הסו-ג'וק היה מדען, פילוסוף, יוצר, מטפל ואיש רוח. הוא פיתח את השיטה לפני כ 40 שנה.
פרופ' פארק החל את דרך הסו-גוק באפיון מערכות ההשתקפות (Correspondence systems) בכפות הידיים והרגליים. מערכות ההשתקפות  הינו מוטיב חוזר בתרבויות עתיקות שונות ביניהן מצרים העתיקה, הודו, סין.
הטיפול נעשה בכפות הידיים באמצעות עיסוי, צבעים, זרעים, מוקסות (עלי לענה) ודיקור
יתרונות השיטה: תוצאות מהירות ומיידיות -הקלה מורגשת כבר במהלך הטיפול או בתום הטיפול, מתאים לכל רובד האוכלוסיה, טיפול הן בסימפטומים והן בגורמים למכאוב וחולי כולל טיפול מנטלי ורגשי. לא פחות חשוב - כפות הידיים חשופות, זמינות, נגישות, המגע בידיים מקובל.

מה הקשר בין הנדסת חומרים וסו-ג'וק
דורית: בשבילי אלה שני תחומים דומים, בהנדסת חומרים מעניין אותי איך עובד העולם החומרים ובסו-ג'וק מעניין אותי איך עובדים התודעה והרגש.
בסופו של דבר זה בא אצלי מאותו מקום, ממקום של אהבה ושליחות, ממקום של רצון לרפא ולהיטיב. אחת ההתמחויות שאני רוצה לעשות היא בצלקות ודרך שילוב של שני התחומים למצוא דרך לטפל בצלקות נפשיות ופיזיות של אנשים.
לרקוח בעצמי חומרים לטפל בצלקות.

כמה נפוצה ומוכרת השיטה בישראל?
דורית: כרגע השיטה פחות מוכרת מהשיטות הנפוצות בתחום הרפואה המשלימה כגון דיקור סיני ורפלקסולוגיהאבל היא בהחלט תופסת תאוצה.

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
דורית: עם הקליניקה הפרטית שלי שאטפל בה באהבה ובשמחה באנשים עם התמקצעות בריפוי צלקות, מלמדת ומעבירה קורסים בנושא.

יצירת קשר: askabsurd@gmail.com





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.